سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :9
کل بازدید :78214
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/9
11:8 ص


 در همایش مولانا در آیینه شمس که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی و دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد، علاوه بر برنامه های علمی و سخنرانی صاحب نظران کنسرت بزرگ گروه اوستا      با هنرنمایی استاد برجسته سه تار ایران، استاد جلال ذوالفنون برگزار شد. پیش از اجرای کنسرت مجری برنامه با قراعت شعری از  خانم دکتر مهدیه الهی قمشه ای در وصف استاد ذوالفنون و در بین تشویق مکرر حاضرین گروه اوستا و استاد ذوالفنون را به صحنه دعوت کرد.در این کنسرت باشکوه به جز اجرای قطعات موسیقیایی و تک نوازی هنرمندان ،چندین قطعه نیز با اشعار مولانا و دیوان شمس تبریزی در دستگاه‌های شور و بیات ترک نواخته شد.این گروه در بین استقبال گرم و کم سابقه مردم فرهنگ دوست خوی ، قریب 2 ساعت به اجرای کنسرت زنده پرداختند.در این برنامه عبدالستار یارا، معاون استاندار قونیه ، لوح تقدیر و نشان مولانا را به جلال ذوالفنون و گروه اوستا اهدا کرد.

  آرش اوستا - سرپرست گروه اوستا - با اعلام این مطلب به ایسنا، توضیح داد: 14 مهرماه به همراه گروه اوستا در شهر خوی به صحنه رفتیم و طی این اجرا قطعاتی از اشعار مولانا در دستگاه‌های شور و بیات ترک نواخته شد.

 به گفته‌ی او، در این برنامه و طی همایشی تحت عنوان «مولانا در آینه شمس»، عبدالستار یارا، از سوی شهردار قونیه لوح تقدیر و نشان مولانا را به جلال ذوالفنون و گروه اوستا اهدا کرد.

 اوستا خاطر نشان کرد: تور استاد ذوالفنون که تحت عنوان «شمس در آینه عطار» برپا شده بود، 21 و 22 مهر ماه به ارومیه می‌رسد و با طی کردن هفت شهر عشق بعد از ماه صفر به نیشابور ختم می‌شود.

 به گزارش ایسنا، در این همایش درخواست پیوند خواهر خواندگی میان قونیه، خوی و نیشابور به ثبت رسید.

منبع:سایت ذوالفنون(www.zolfonoon.ir)


90/8/14::: 11:55 ع
نظر()